maandag 31 maart 2014

Earlybirdje

Dit gehaakte vogeltje is een Earlybirdje. Deze vogeltjes worden gegeven aan te vroeg geboren kinderen die in de couveuse liggen. Het schijnt dat de kindjes heel rustig worden als ze de slierten vasthouden. Hun hartslag gaat omlaag en ze trekken niet meer aan de slangetjes van de sonde en het infuus.
De vogeltjes worden van katoen gemaakt en moeten voldoen aan strenge eisen, omdat het om zeer kwetsbare kleintjes gaat. Alle informatie en de patronen zijn HIER te vinden.
Het idee dat de babies er rustig van worden, vind ik zo mooi dat ik er nog meer wil haken. Voor kinderen die heel erg te vroeg geboren zijn, bestaat er een kleiner en platter model. Dat vogeltje heet Nicu en wil ik ook gaan proberen.

Liefs, Loes

6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie gedachte, dat te vroeg geboren kindjes hier rustig van worden. het is een lief vogeltje wat je gehaakt hebt, succes met de volgende

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooie gedachte voor die te vroeg geborenen. Ik heb net naar de site gekeken, hoe die kleintjes daar zo liggen met die gehaakte beestjes erg aandoenlijk.
    Mooi gemaakt je vogeltje. Ik geloof dat wij vroeger op school ook van die gedraaide dingen moesten leren haken, zal het ook nog eens een keer proberen.
    Fijne lente week
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes
    Ik heb hier ook iets over gelezen, het schijnt dat het de kleintjes rustig houd.
    jij hebt er ook een héle mooi early bird van gemaakt.
    Soms vind ik het zo jammer dat ik niet meer kan haken, maar het is niet anders, ik kan wel genieten van jullie mooie creaties.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk en lief Loes,
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi ik had er ook al wat van gehoord maar niet precies hoe of wat. Hij is prachtig geworden. Ik ga het zeker ook proberen.
    Bedankt
    Groetjes Rebecca

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor de lieve reacties!
    Het is heel leuk om te doen en niet moeilijk! En ik ben blij dat sommigen van jullie het ook gaan proberen, want er zijn er heel veel nodig. Er worden jaarlijks 10.000 kinderen te vroeg geboren, heb ik gelezen op de website.

    Liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen