zondag 14 augustus 2011

Hotfix en hobbykamer...

Het is best lang geleden dat ik iets nieuws kon laten zien op mijn blog. Dat komt omdat mijn hobbykamer opgeknapt wordt. 
Het begon met flink opruimen en dat was echt nodig. Als je net als ik verslaafd bent aan verzamelen, dan weet je hoe erg het kan zijn... Met dank aan mijn zus is het gelukt om weer ruimte te maken! Toen kon alles geschilderd worden en nu staan er nieuwe kasten in. Een deel van mijn oude meubels wordt geverfd en daarna kan ik alles weer inrichten. Ook heb ik nieuwe gordijnen en bekleding op mijn stoelen... het wordt zó mooi! 
Hein en Lia, ik weet dat jullie mijn blog lezen en daarom wil ik jullie langs deze weg ook enorm bedanken voor alle hulp!

Tijd en ruimte om te scrappen was en is er nog even niet bij. Wel hebben Lia en ik de Hotfix-steentjes ontdekt en er bij haar thuis een T-shirt mee versierd. De steentjes die ik hier gebruikt heb, fonkelen prachtig in olie-achtige kleuren en herinneren mij aan een vintage broche van mijn oma. 
Hopelijk blijft het ook goed in de was... 

Liefs, Loes

De steentjes leg je eerst omgekeerd op een soort plakfolie en daarna strijk je ze vast op je T-shirt. 
Wil je de steentjes op papier/kaarten vastmaken dan gebruik je er een speciale applicator voor en maak je ze stuk voor stuk vast door de lijm, die al aan de achterkant van de steentjes zit, te verhitten met dat apparaatje.
Het is echt heel leuk om te doen!

20 opmerkingen:

  1. ook je blog heeft een nieuw jasje gaaf hoor en je shirt is ook hot...dan maar een hand wasje.
    groetjes,Lean.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo wat leuk een hele nieuwe hobbykamer! Laat je wel foto's op je blog zien als het helemaal klaar is?
    Het T-shirt ziet er bling bling uit ;)!
    groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het geeft altijd wel een lekker gevoel als je alles even weer bij langs ben geweest,ben benieuwd naar het resultaat!
    Je T-shirt is mooi geworden een leuk motief,volgens mij is dit een handwasje!

    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan ik je zus en zwager niet effen lenen?? *lol* Ik ben ook verslaafd aan verzamelen en ook bezig orde op zaken te stellen in de hobbykamer.
    Je t-shirt is prachtig. Moet je die steentjes er stuk voor stuk op maken? Lijkt me een heel werk.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ank, je mag ze best lenen hoor, alleen is Hein mijn partner en niet mijn zwager :o)
    De steentjes leg je eerst omgekeerd op een soort plakfolie en daarna strijk je ze vast op je T-shirt. Wil je de steentjes op papier/kaarten vastmaken dan gebruik je er een speciale applicator voor en maak je ze stuk voor stuk vast door de lijm, die al aan de achterkant van de steentjes zit, te verhitten met dat apparaatje.

    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zul jij goed uit de voeten kunnen nu alles weer op orde is. Heerlijk is dat. De steentjes op de t shirt zijn erg leuk geworden. Bling-bling!

    Groetjes, Willy.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat heerlijk zo'n hobbykamer en dan nog opgeknapt ook... Leuk dat hotfix he, blijft goed in de was hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend!!! Echt heel mooi gedaan. Ik heb ook een hotfix meer om steentjes op kaartjes te maken. Misschien doe ik dan iets niet goed, maar ik vind dat er erg snel lijm onderuit komt op mijn kaartje, daar baal ik dan zo van. Dus als je een goede tip voor me hebt, hoor ik het heel graag van je!
    liefs Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker is dat he Loes als alles weer opgeruimd is....Zo nu en dan is het echt nodig om eens flink de bezem er door te halen.
    Je t-shirt is ook heel leuk geworden zo met de bling bling.
    Groetjes irma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Loes

    Wat een leuke t shirt is het geworden.
    Echt super leuk.
    Wat zal dat prettig en plezierig kaarten maken zijn in je opgeknapte hobby kamer.


    Gr Leny Hempen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als je de hotfix-applicator op papier gebruikt, moet je die alleen maar losjes tegen de steentjes houden, zodat de lijm smelt. Absoluut geen kracht zetten, want dan komt de lijm onder de steentjes uit.
    Ik hoop dat het zo lukt, want het is erg leuk om te doen en om te zien!

    Liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk bling bling shirt hoor! En het blijft prima in de was. Ik heb voor mijn dochters ook een paar shirts gemaakt en die doe ik gewoon in de was op 40 graden en in de droger en het blijft gewoon zitten. Ik heb het ook een keer op een kinderfeestje gedaan ( met 9 jarige) gingen allemaal met een heel leuk shirt naar huis.
    En wat heerlijk een opgeknapte en vooral ook opgeruimde hobbykamer, geniet ervan.
    Groetjes Fieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. waauw
    wat een coole t-shirt is dit!

    Jij hebt wel geluk dat je zus wilt helpen met ruimen!
    Bij mij is het ook een verzamelplaats waar alleen maar bij komt heeelllppp

    Groetjes
    tine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hai Loes,

    Heerlijk je hobbykamer opknappen.
    Maar wel een bere klus.

    Dit T-shirt is prachtig.
    Ik begin niet aan deze hobby krijg ik nog meer spulletjes en weer nu al niet waar ik alles mag laten.
    Veel succes nog met de meubels verven.

    Liefs, Lieb

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie bling bling shirt zeg, ziet er gaaf uit hoor, ik moet toch ook maar eens zo'n hotfix op mijn verlanglijstje zetten :)
    Wat gaaf joh ..... straks een schitterende hobbykamer, ik hoop dat je het resultaat hier even laat zien :)

    liefs Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat prachtig gemaakt Loes.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ziet dat er mooi uit met die bling blingetjes! Heerlijk zeg een opgeknapte hobbykamer ik wilde wel dat ik er een had, kamertjes genoeg hier, maar er staan overal bedden in, dus zit ik maar gewoon aan de kamer tafel, maar dat is wel gezellig!
    Groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat gaaf loes, super dit kan je mooi je eigen ideeen opdoen heel gaaf xx christa

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige bling bling t-shirt en ik ben heel benieuwd naar je mooie hobby kamer.
    Succes ermee.
    groetjes jopie

    BeantwoordenVerwijderen