dinsdag 7 december 2010

Haakwerkje

Zowel op de lagere school als op de middelbare school heb ik nooit leren handwerken. Wel kregen we daar de meest fantastische handenarbeidlessen, zoals zweefvliegtuigen bouwen, weven, zeefdrukken, poppen maken en figuurzagen.
Toen ik van school kwam, wilde ik heel graag leren haken, omdat ik de kantachtige gehaakte gordijntjes zo mooi vond.
En ik vind het nog steeds heerlijk om te doen, evenals breien, borduren, patchwork quilten, frivolité en kantklossen. Misschien wel omdat het nooit verplicht is geweest...

Al een hele tijd ben ik bewonderaar van Wendela Lam. Zij was een van de eersten die haakwerkjes op haar gescrapte layouts gebruikte en dat vond ik zo mooi dat ik de babyfoto van mijn zus daar een tijdje geleden ook mee gescrapt heb.

De hanger die hierboven staat, is gebaseerd op een kransje dat ik ooit op het blog van Wendela heb gezien. Als basis heb ik een metalen ring gebruikt, waar ik een picootjespatroon omheen gehaakt heb. Erachter zit een nostalgisch plaatje geplakt en de hanger is versierd met bloemen, takjes en parels.

Liefs, Loes

26 opmerkingen:

  1. Wow Loes, dit is pas een echt kunstwerkje, schitterend zeg. Groetjes, Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Loes, erg mooi gemaakt mooie kleuren ook.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow loes wat mooi, en wat kan je goed haken ook super hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauuuw wat is dit schitterend,echt een kunstwerk

    gr hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat is dit weer leuk zeg... heel mooi gedaan.Een origineel kunstwerkje!
    Nou ik heb vroeger wel haken en breien op school geleerd, maar daar werd alle creativiteit in de knop gesmoord, vreselijke sokken heb ik leren breien met hiel,op 4 pennnen, en als hij dan af was werd er een gat in geknipt en dan moest je hem stoppen. Kindermishandeling was het. En haken, veel te grote babysokjes (voor een kind van 5 ofzo, maar ik zal wel iets fout gedaan hebben) in een vreselijke groene kleur... Gelukkig was mijn lieve oma er die mij altijd uit de brand hielp en de vreselijke werkstukken prachtig voor me afmaakte, zodat ik altijd een 8 had! En toch vind ik breien leuk, maar haken ben ik jammer genoeg helemaal vergeten...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje mina, wat heb je dat supermooi gemaakt Loes, prachtig dat haken hoor, ik heb het haken vroeger van mijn moeder geleerd, gordijntjes an alles heb ik gemaakt, doe het nu al jaren niet meer :)

    groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gaaf!! leuk he dat haken, ben er nog steeds gek op! Dankjewel voor het vermelden van mijn naam!

    x
    wendela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ohh wat een geweldig knap stukje werk, schitterend en heel origineel is dit

    BeantwoordenVerwijderen
  9. echt een kunstwerkje loes en idd als het verplicht was geweest had je het nu misschien niet zo leuk gevonden hihi

    ik vind hem prachtig en zo knap gemaakt hoor !
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooh dat is weer prachtig Loes!!

    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtig!!! Ik ben helemaal geen haakster of breister

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, prachtig zeg!!! Ik kan helaas helemaal niet handwerken.. Wordt er een beetje jaloers op, hihi.. Echt heel mooi gemaakt!!
    Fijne dag! Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wauw dit ziet er prachtig uit
    groetjes sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtig zeg!! Ik vind haken ook een heerlijke bezigheid, maar je hebt het echt supermooi gedaan.
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wauw, dat ziet er helemaal super uit, haken is ook van mij een favoriete bezigheid, heerlijk op de bank bij de t.v.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O wauw geweldig zeg en zo mooi gehaakt ook.Vind ik al knap op zich haken....Je creatie heeft weer super mooie details en hele lieve kleurtjes.
    Groetjes,lean

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ohhh wowwww Loes,Wat schitterend gemaakt,en dan met zo lief plaatje en die mooie details erop.
    Echt super.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hay Loes,

    Dit is een haakwerkje met een prachtige nostalgische uitstraling!
    Zo schattig met die kraaltjes erop..en de kleur is zo mooi!

    Dank voor je leuke berichtjes op mijn blog..
    Marijkexx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hay Loes,

    Dit is een haakwerkje met een prachtige nostalgische uitstraling!
    Zo schattig met die kraaltjes erop..en de kleur is zo mooi!

    Dank voor je leuke berichtjes op mijn blog..
    Marijkexx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Loes ik zie mijn berichtje twee keer staan, ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan ...sorry!!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat knap zeg!!! vindhet echt heel mooi geworden!!!
    ik heb het vroeger wel geleerd, maar ik kan het totaal niet (geen enkel draad en naald gebeuren hoor)
    groetjesssssss

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh Loes, wat knap. Wat een schattig nostalgisch hangertje is dit geworden zeg.
    Jammer dat ik niet kan haken. Ik wilde ooit een kleedje haken, en dat werd een pie***warmer hahahahaha (ik laat het aan jouw verbeelding over, wat er staan moet, maar het heeft ook met een "hangertje" te maken)hahahaha. Dus voor mijn geen haakwerk meer;-)

    groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige creatie Loes, erg mooi! Ik vind je haakwerk geweldig!
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wow Loes dit is echt geweldig mooi.
    Heel mooi gemaakt en hoe verzin je het, echt super crea hoor.

    Groetjes Jannie.

    BeantwoordenVerwijderen