dinsdag 24 januari 2012

Digitaal scrapbook

Sinds een week ben ik bezig met een scrapbook dat gemaakt is met een digitale kit van Marion Smith.
In deze kit zitten zes dubbele pagina's met mooie vintage afbeeldingen, die je zelf uitprint en er een boekje van maakt. Ook de omslag van het boekje is op deze manier gemaakt. Verder zitten er nog allerlei kaartjes, tickets, tags en envelopjes bij die net zo vaak te printen zijn als nodig is.
De zes dubbele pagina's worden gebruikt om de katernen (paginabundeltjes) van het boekje te maken.
De zes katernen zijn heel simpel met henneptouw aan de boekomslag gebonden.

Ik vind het zo leuk dat het hele boekje zelfgemaakt is. De omslag is op sticky back canvas geprint en daarna op cardstock geplakt. Daardoor is het net een echt oud boekje om te zien en om te voelen.
Het grappige is ook dat het niet meer helemaal digitaal is als je er zelf nog bloemen en andere versieringen op aanbrengt. Dan is het hybride scrappen geworden...

De lieve mensen en dieren om mij heen zijn het belangrijkst in mijn leven, daar heb ik natuurlijk al veel scrapbook-albums over gemaakt, maar ook van een aantal dingen kan ik erg blij worden. In dit boekje ga ik daarom mijn favoriete dingen vastleggen.

Liefs, Loes

23 opmerkingen:

  1. wauw dat ziet er geweldig uit liefs joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een supermooi boekje gemaakt Loes! Heel gaaf en zo leuk dat je digitaal en gewoon scrappen (zo noem ik het maar even) zo mooi hebt gecombineerd. Helemaal te gek hoor! Groetjes, Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een superleuk boekje geworden Loes. Prachtige kleuren.

    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er prachtig uit en inderdaad net oud!
    Leuk idee ook om er dingen in te doen!
    groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  5. o dat ziet er geweldig mooi uit Loes !!

    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Loes, wat prachtig. Als het straks gevuld is met je favoriete dingen heb je behalve een prachtig boek ook een waardevol boek.

    Hartelijke groet, Willy.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het een prachtig mooi boekje geworden LOES.
    Echt schitterend.
    En super mooie kleuren heb Je gebruikt.

    Gr Leny Hempen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhhh...dat ziet er echt heel gaaf uit! En wat leuk om te doen.
    Helemaal supers!
    Groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is dit mooi zeg.
    Prachtige materialen en kleuren.
    Super mooi geheel.
    Lieve groetjes Noriko
    www.norikoskaarten.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wauw, Loes, dit heb je weer super gemaakt, zo mooi om hier dat wat je dierbaar is in te bewaren, PRACHTIG.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je dit in prachtige kleuren uitgevoerd!
    Je ziet misschien dat ik me opnieuw bij je heb aangemeld, deze keer met mijn kaartenblog: http://sezoentjeskaartenatelier.blogspot.com/
    zodat ik je in die leellijst kan blijven volgen.
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wow wat een super gave creatie!!

    super mooie kleuren!!

    gr regina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldig mooi boekje en wat een leuk idee om digitaal en "gewoon scrappen"te combineren, heb even op de pagina van Marion gekeken ziet er allemaal leuk uit.
    gr.LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw!! wat een prachtig boekje!
    groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw dat is een prachtig boekje Loes!! Erg mooi :)
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. prachtig is dit super originele album

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Loes,wat heb je weer een schitterend album gemaakt.
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. waaaaw what a wonderful album, like al details
    hugs Pia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw Loes, wat ziet dat er schitterend uit, heel gaaf gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. erg mooi weer loes ,echt een mooi boekje xx christa

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb hem in het echt mogen bewonderen en hij is dan nog mooier!! Een geweldig boekje en super mooi gemaakt Loes!
    Liefs, San

    P.S:http://irascreacorner.blogspot.com Dit Ira's blog waar ik het met je over had.

    BeantwoordenVerwijderen